łącznik, tugazeta
Do wynajęcia kawalerka na parterze 30 m.kw w centrum Wieruszowa. Tel: 601 811 788 // Sprzedam kozie mleko lub kozę. Tel: 721 040 299 // Sprzedam działki w Galewicach. Budowlana o pow. 0,53 ha – cena 15 zł za 1 m.kw. Rolnicza IV klasa o pow. 1,08 ha – cena 10 zł za 1 m.kw. Tel: 667 220 580 // Kupię zużyty olej silnikowy, hydrauliczny i przekładniowy. Telefon: 607 345 236






Wyszukiwanie

- w treści
- w tytule
- w zajawce(pod tytułem)
- w komentarzach


Ostatnie komentarze

Jedynie, czym zabłysnął pan burmistrz...
spoldzielcaCzytaj »
Tugazeta to jednak super żródło...
kondzikCzytaj »
Nic dodać nic ująć. w...
MarjanCzytaj »
Trzy* ...
mareckiCzytaj »
Ja to proponuje nie sprzedawać...
mareckiCzytaj »
Oj,przyjezdny widzę ze jesteś jakiś...
Grot płaci podatki podobnie jak...
Szakal28Czytaj »
Ile wynosi wpisowe? ...
Szakal28Czytaj »






Reklamy
































Nie dać się wyciąć w pień
2012-02-10 09:53
RÓBCIE ZDJĘCIA – RÓBCIE FILMY

Przemieszczając się drogami, które przetnie, bądź w pobliżu których budowana będzie trasa szybkiego ruchu S8, trudno nie zauważyć prowadzonych na szeroką skalę wycinek lasów. Prace budzą olbrzymie kontrowersje nie tyle w aspekcie ekologicznym, co informacyjnym a dokładnie poprzez brak jakichkolwiek informacji dla właścicieli działek na których rosną drzewa. - Proszę sobie wyobrazić, że jakiś czas mnie nie było. Przyjeżdżam i tam gdzie był mój las jest tylko wielka dziura. Nikt mnie o nic nie pytał, nikt mi o niczym nie powiedział. – to tylko jeden z wielu telefonów, jakie odebraliśmy na przestrzeni kilku dni.

Właściciele gruntów, które mają być wywłaszczone nie kryją oburzenia. - Ja wiem tylko jedno. Niczego jeszcze nie podpisałem, nikt mi nie tylko nic nie zapłacił, ale nawet nie zaoferował żadnej ceny. Mam zakaz wycinki swojego lasu mimo, że posiadam na to zezwolenie, gdy tymczasem jacyś obcy ludzie karczują drzewa. Przecież to jest chore! – to głos jednego z mieszkańców Polesia.

To tam znajduje się także posiadłość państwa Mamczurów. Posesja wielokrotnie była nagradzana w konkursie na najładniejsze i najbardziej estetyczne obejście w konkursie gminnym zajmując niejednokrotnie I miejsce. Jej olbrzymia część znajduje się w pasie S8. - Proszę niech pan zobaczy. Klon, czereśnia, buczek, jarzębina – Leon Mamczur pokazuje nam swoje drzewa i pyta – Czy oni to dobrze wycenią? Nie było jeszcze rzeczoznawcy, za chwilę wejdą drwale i jak potem ktoś się będzie mógł do tego odnieść? Drzewo iglaste a drzewo owocowe, to nie to samo. Tak jak drzewo 5 letnie czy 20 letnie.

Jak przyznają nam lokalni samorządowcy, rzeczywiście jest powód do niepokoju. Dyskusji niestety nie ulega już kwestia, kto jest właścicielem drzew leżących na gruntach pod przyszłą drogę. Zapadła decyzja wojewody wielkopolskiego pozwalająca na budowę. Mając rygor natychmiastowej wykonalności automatycznie według prawa pozbawiła właścicieli działek do takich między innymi dóbr jak drewno. Oczywiście dostaną oni za to odszkodowania – pytanie tylko czy adekwatne do ilości i jakości nasadzeń.

Tego, że w całej tej procedurze panuje olbrzymi bałagan i brak zachowania odpowiedniej chronologii działań nie kryją nawet firmy dokonujące wyrębu. Jak sami przyznają, to oni powinni iść za rzeczoznawcą a tymczasem ten pojawia się często po wycince. Dlatego tak jak nasz czytelnik z Chobanina tak i oni oraz samorządowcy apelują do naszych mieszkańców: RÓBCIE ZDJĘCIA, RÓBCIE FILMY! To może okazać się decydujące przy spornych wycenach i przy dochodzeniu odpowiednich należności.

W jednym z maili otrzymaliśmy propozycję jednego z internautów, aby właściciele działek zorganizowali zebranie na którym będą mogli stworzyć grupę, która będzie ich reprezentowała na przykład przed Krajową Dyrekcją Budowy Dróg i Autostrad. Są także sygnały, że niektórzy z naszych mieszkańców powołując się na odpowiednie konwencje wysłali protesty do organizacji reprezentujących prawa obywateli.    



GALERIA:

Nie dać się wyciąć w pień Nie dać się wyciąć w pień Nie dać się wyciąć w pień Nie dać się wyciąć w pień Nie dać się wyciąć w pień Nie dać się wyciąć w pień Nie dać się wyciąć w pień Nie dać się wyciąć w pień Nie dać się wyciąć w pień Nie dać się wyciąć w pień Nie dać się wyciąć w pień Nie dać się wyciąć w pień Nie dać się wyciąć w pień Nie dać się wyciąć w pień Nie dać się wyciąć w pień

KOMENTARZE [37]:
kaktus   2012-02-10, 10:19    
Do **mieszkaniec II** czekamy na wypowiedzi jesteś obeznany w temacie.
borubar   2012-02-10, 10:41    
Tak, prosimy o wypowiedzi tego, co tak się burzył i pisał co to GDDKi A nie może robić. Proszę, wypowiada się jeden z właścicieli, który ma prawo własności do działki na której wycinają drzewa, a nie dostał żadnego dokumentu wywłaszczającego, nie podpisywał papierów z tym związanych nie otrzymał propozycji odszkodowania. A druga sprawa, to co ma wojewoda wlkp do terenu województwa łódzkiego? Nic, to po co ten motyw w artykule? Ludzie zacznijcie walczyć swoje prawa. Jeżeli GDDKiA robi to nieprawnie - podawajcie ich do sądu. To nie jest państwo w państwie.
pogodna   2012-02-10, 11:02    
Niech się wypowiedzą także /Marian, Basia/ i ich generyki.
daro   2012-02-10, 11:10    
Przedwczoraj czyli 8 lutego dostałem pismo -zawiadomienie które informuje że w dniu 14 lutego (w moim przypadku)przeprowadzone zostaną na gruncie czynności wyznaczania granic nieruchomości.Odbędzie się to na działce na której jest planowany przebieg drogi S-8.Czyli tak na chłopski rozum dopiero teraz z naszych działek zostanie w formalny sposób przez geodezje wydzielony obszar pod przebieg nowej ósemki.Co dziwne to w pismach z GDDKiA o wydanie działki były one już jakby podzielone,ponieważ u mnie był podany numer działki łamane przez 2.Czyli działka podzielona została przez drogowców na 3 i w jej środkowej części planowany jest przebieg drogi. Wygląda mi to na samowolę ze strony GDDKiA i trochę pośpieszną decyzję Pana wojewody.
daro   2012-02-10, 11:10    
Przedwczoraj czyli 8 lutego dostałem pismo -zawiadomienie które informuje że w dniu 14 lutego (w moim przypadku)przeprowadzone zostaną na gruncie czynności wyznaczania granic nieruchomości.Odbędzie się to na działce na której jest planowany przebieg drogi S-8.Czyli tak na chłopski rozum dopiero teraz z naszych działek zostanie w formalny sposób przez geodezje wydzielony obszar pod przebieg nowej ósemki.Co dziwne to w pismach z GDDKiA o wydanie działki były one już jakby podzielone,ponieważ u mnie był podany numer działki łamane przez 2.Czyli działka podzielona została przez drogowców na 3 i w jej środkowej części planowany jest przebieg drogi. Wygląda mi to na samowolę ze strony GDDKiA i trochę pośpieszną decyzję Pana wojewody.
leśny dziadek   2012-02-10, 11:29    
Według Trockiego, ludzie są nawozem na polach historii.
robgrob   2012-02-10, 12:39    1
To wszystko jest robione według obowiązującego prawa czyli **spec ustawy** Mogę podać przykład na dzień dzisiejszy odcinek 2 Nie został wydzielony pas drogowy na gruncie na papierze tak ale nie ma wpisu do ksiąg wieczystych nie ma zgłoszenia do ewidencji grunt ów więc podatek trzeba zapłacić to samo z posesją jest według tej ustawy podatek i ubezpieczenie jest moje . Na posesji rosną drzewa różne i byli że będą je wycinać czyli przepisy BHP mam prace na posesji maszyny i czy mam już się wynosić nie ma jeszcze ostatecznej decyzji na ten odcinek . las już padł niewiadomo kto to tnie . Trzeba się będzie przywiązać do drzewa i niech tną bo inaczej się tego nie załatwi
zdzicho   2012-02-10, 12:51    
Między krzyżówka w lesie wieruszowskim a Górką Wieruszowską na skrzyżowaniu obok ruin po rakarni rosły dwa stare drzewa. Na jednym znich byłam od dawien dawna kapliczka. Drzew niema, kapliczki niewidze. Nic nie uszanują.Ale za to mamy demokracje,wolność itym podobne pierdoły.
zdzicho   2012-02-10, 12:59    
Pisałem już kiedyś ze jezeli decyzja Zrid nosi tytuł natychmiastowej wykonalności, a taki posiada, To na posesje wejść mogą. Natomiast wyceny i odszkowania wojewoda wszczyna dopiero po uostatecznieniu sie zrid. Ponieważ wszystko teraz jest u imć panującego Ministra infrastruktury, decyzja o uostatacznieniu może zapasc jak dobrze pójdzie za 5 m-cy, a jak żle /a to może być już po EURO/ to zapadnie na św. nigdy, lub póżniej.Podobno wszystkie drzewa są opisane i pomierzone, ale to tylko podobno. Na gębe to dobry jest krem nivea. Pytajcie tych co tną o dokument na podstawie którego wycinają, z pieczęciami i podpisami.
Marjan   2012-02-10, 13:27    
Na pewno idealnie rozwiązane to nie jest. Na pewno brakuje informacji. Ale myslę, że koniec końców wszyscy będą zadowoleni z wycen. Oczywiście Przezorny Zawsze Ubezpieczony i dobrze policzyć ile drzew wycięli itp. Ciekawe jak szacują odszkodowanie za las? Czy licza każde drzewo - nie bardzo mi sie chce w to wierzyć, czy tylko metry kwadratowe plus ewentualnie wiek lasu. Nie wiem. Na koniec pytanie: wycinają tylko drzewa z działek leśnych czy także z rolnych i posesji?
Kinia   2012-02-10, 13:28    -3
Ludzie na wsi są niemożliwi, nie dość,że otrzymają HOJNE pieniądze za grunty, pod zabudowę S8, chcieliby jeszcze drzewa i inne dobra znajdujące się na gruntach. Niektórym wciaż MAŁO i MAŁO, chodźby nie wiem ile otrzymali pieniędzy zawsze znajdą COŚ za co jeszcze mogliby wysępić. A potem wyjadą wszyscy nowymi samochodami i sąsiedzi się będą zastanawiać... skąd ON ma pieniądze... Brak słów!
serwisant   2012-02-10, 14:35    -2
Kinia, marna to prowokacja ;) słoma Ci z bucików wystaje.
krokodyl-166   2012-02-10, 15:37    1
Budować i jeszcze raz budować, bo będzie jak z zakopianką i nigdy nie powstanie S8. **Bo moja Ojcowizna** i co z tego ponad 90 tych Ojcowizn leży ugorem!
krokodyl-166   2012-02-10, 15:39    1
...*90% tych Ojcowizn leży ugorem!
mieszkaniec II   2012-02-10, 17:49    2
**Kaktus** nie wiem z kim czekasz i ilu was jest. Proponuję jednak skierować wysiłki w pozytywnym kierunku np. stanąć na czele niezadowolonych (choć nie wiadomo z czego, bo może będą to satysfakcjonujące pieniądze), włąścicieli gruntów i skierować zbiorowy pozew sądowy przeciwko skarbowi państwa, który w tym przypadku reprezentuje wojewoda łódzki. Działanie to z pewnością utnie wszelkie dotychczasowe spekulacje w tym przedmiocie. Strzępienie języka (czytaj: klekotanie klawiaturą) na tym czy innym portalu niczego nie zmienia, a tylko pozwala anonimowo ulżyć swoim flustracjom i przypomina kopanie sie z koniem - co pod rozwagę polecam. Nie godzi się przywoływanie kogokolwiek do tej kopaniny - to tragifarsa.
mieszkaniec II   2012-02-10, 18:08    
sory: oczywiście frustracjom
zdzicho   2012-02-10, 18:20    2
Nie było by problemu gdyby odbywało to sie w-g jakiejś kolejności tzn. Najpierw protokół co na danej posiadłości sie znajduje/dokładnie co ile jakie itd, opieczętowane i podpisane przez wykonawców i własciciela,/ potem wycena,ustalenie u wojewody odszkodowania,kasa i budujcie, tnijcie ,rąbcie i co tam jeszcze chcecie. Na jakiej podstawie rzeczoznawca ma zrobić operat jak grunt jest goły a własciciel niema żadnego dokumentu ze tam był płot ,las drzewa owocowe, oczka wodne/tak jak u P.Mamczur/, jakieś budynki itd.Kolejność działań, nic więcej.Opowiadania o tym /Dyr. Bereżecki/ że odszkodowania będą ****godne** już nikogo nie interesują.W naszej jedynej, kochanej itd ojczyżnie liczy sie PAPIER./Dokument/ Ale nic to. Niedługo wiosna i można będzie pójść na ryby.Pozdrawiam.
zwykly_taki   2012-02-10, 19:38    -3
Witam Popieram hasło krokodyla. Nikt jeszcze źle nie wyszedł na odszkodowaniach w takich wypadkach. A drogi są nam potrzebne - przy okazji S* podremontują nieco dojazdówek i wszystkim nam wyjdzie na zdrowie.Przez jedną panią z Poronina Zakopianka nie może być budowana bo estakada widok z balkonu jej zmienia. Nie bądźmy tacy. Swoje brać - ale nie grzeszyć nadmierną pazernością.
PeeS   2012-02-10, 20:19    1
zgadzam się że drogi są porzebne, ale było tyle czasu na to i mogli tych wszystkich ludzi wcześniej poinformować że będą wycinki w ich posiadłościach. Także nie chciałabym się dowiedzieć po fakcie że już nie mam np. lasu.
mieszkaniec II   2012-02-10, 20:27    
26 sierpnia 2011 r. weszło w życie rozporządzenie Rady Ministrów z 14 lipca 2011 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wyceny nieruchomości i sporządzania operatu szacunkowego (dalej: rozporządzenie zmieniające). Zmiany uzasadniono m.in. koniecznością dostosowania przepisów rozporządzenia do znowelizowanej ustawy z 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (dalej: specustawa drogowa). W rozporządzeniu zmieniającym zrezygnowano z określania wartości nieruchomości wyłącznie na podstawie danych z rynku nieruchomości „drogowych”. Wartość nieruchomości będzie obecnie określana na podstawie cen transakcyjnych, pochodzących z rynków nieruchomości właściwych dla wycenianej nieruchomości (np. mieszkaniowych, rolnych, przemysłowych). Zmiana ma, w zamiarze projektodawców, lepiej odzwierciedlać relacje zachodzące na rynku nieruchomości. Odstąpiono również od zasady automatycznego powiększania odszkodowania o 50%. Obecnie rzeczoznawca majątkowy, na podstawie analizy cen na rynku lokalnym, będzie samodzielnie określał wysokość stawki procentowej, o którą powiększona zostanie wartość nieruchomości przeznaczonej na cele drogowe. Wysokość tego zwiększenia nie będzie jednak mogła przekroczyć 50% wartości nieruchomości. Zmiana ta będzie więc mieć wpływ na wycenę tych nieruchomości, których wartość jest niższa niż wartość tzw. nieruchomości drogowych – co ma miejsce w przypadku np. nieruchomości rolnych, leśnych czy zdegradowanych. Z przeprowadzonych przez Ministerstwo Infrastruktury badań wynika, że udział tych ostatnich (czyli rolnych, leśnych lub zdegradowanych) w ogólnej skali nieruchomości nabywanych na realizację inwestycji drogowych sięga powyżej 50%. Do tej pory zdarzało się, że obowiązkowe w przypadku takich nieruchomości powiększenie wyceny o 50% powodowało, że oszacowana przez rzeczoznawcę majątkowego wartość, stanowiąca podstawę do ustalenia odszkodowania, często przekraczała wartość nieruchomości dla alternatywnego sposobu jej użytkowania. Obecnie wartość rynkową nieruchomości na potrzeby ustalenia odszkodowania za nieruchomości wywłaszczone lub przejęte z mocy prawa na podstawie przepisów specustawy drogowej określa się, przyjmując stan nieruchomości z dnia wydania decyzji, ceny nieruchomości z dnia ustalenia odszkodowania, a przeznaczenie nieruchomości zgodnie z art. 154 u.g.n. (według ustaleń miejscowego planu zagospodarowania, w jego braku zgodnie ze studium, a ostatecznie – zgodnie z faktycznym sposobem użytkowania), bez uwzględnienia ustaleń decyzji. Należy wspomnieć, że do ustalenia wysokości i zasad wypłacenia odszkodowania w trybie specustawy drogowej stosuje się generalnie u.g.n., z tym że specustawa drogowa wprowadza pewne modyfikacje (np. przewiduje bonus za bezzwłoczne wydanie nieruchomości, czyli zwiększenie odszkodowania o 5%, oraz bonus za niezwłoczne opróżnienie budynku lub lokalu mieszkalnego, czyli zwiększenie odszkodowania o kwotę 10 tys. zł). Rozporządzenie zmieniające modyfikuje też dokładność, z jaką wyrażana jest w operacie szacunkowym wartość nieruchomości. Do dotychczasowej zasady, by wartość końcowa była wyrażana w pełnych złotych, dodano zastrzeżenie, że w niektórych przypadkach wartość może być wyrażona w kwocie zaokrąglonej do tysięcy złotych, jednakże pod warunkiem że nie zniekształci to wyniku wyceny.
servo   2012-02-10, 21:18    
Mnie zastanawia jedna rzecz na jakiej podstawie będzie robiona wycena tych działek skoro rzeczoznawcy jeszcze nie było a las zostanie wycięty to wycenią to ze zdjęcia ? . Powinna być zachowana jakaś kolejność prac czy ci ludzie pierwszy raz drogę budują? OBŁĘD
mieszkaniec II   2012-02-10, 21:29    0
Dla każdej działki jest określony sposób jej użytkowania: np. grunty orne, łaki czy pastwiska, lasy, grunty orne zabudowane lub grunty pod zabudowę oraz klasy bonifikacyjne tych gruntów. Można to sprawdzić w decyzji płatniczej podatku rolnego.
mieszkaniec II   2012-02-10, 21:43    
sory: klasy bonitacyjne
robgrob   2012-02-10, 21:49    3
W szczególności do mieszkanica II Czytając ten wpis to nie wiem co chcesz tym osiągnąć bo to wszyscy wiemy i tu nikt nie pyta się czy nauczyłeś się paciorka na pamięć jak panowie przyjeżdżający na organizowane spotkania które były organizowane od Kępna po Łask jeszcze zapomniałeś dodac że odszkodowanie jest zgodne z konstytucją a terminu wydania operatu w terminie 30 dni przewidywanego w powyszczej ustawie nie są w stanie dotrzymać , nie ponoszą z tego tytułu żadnej odpowiedzialność .Tu chodzi o tryb załatwiania i kolejność czynność z tym związanych . Czy nikt nie zauważa że ta ustawa łamie wszelkie relacje własność .Porównując to do Działek lasów z okolic Wieruszowa nie doprowadzono do Konica uwidocznienia własność w aktach Notarialnych księgach wieczystych i mapkach i mamy problem . To samo jest z tą ustawą zabrane nieruchomość najpierw powinny byc wyłączone uwzględnione w księgach wieczystych aktach notarialnych i zrobiony operat szacunkowy i tu abo się zgadza albo nie z tym operatem , jeżeli się zgadza pieniążki na konto , jeżeli nie to kwota do depozytu i do sądu dochodzić większego lub mniejszego odszkodowania i termin bezwzględny opuszczenia posesji powino być minimum 6 miesięcy , a nie tak jak jest teraz że jeden się odwoła od operatu to wszyscy z danego odcinka nie otrzymają odszkodowania to morze trwać nawet do następnych wyborów tak jak to było tu .http://www.tokfm.pl/Tokfm/1,103085,10408705,Budowa_S_17_pod_Lublinem__600_rodzin_bez_domow__dzialek.html Drogi powinny i muszą być budowane i nikt no może tego kwestionować , no może jakiś krzykacz Jestem za drogami za spec ustawą ale tam powinien być szacunek do własność
servo   2012-02-10, 22:01    
robgrob zgadzam się z tobą drogi są potrzebne i to bardzo ale nie możemy popadać w paranoje . Czy nie można to zrobić w cywilizowany sposób ?
kondzik   2012-02-11, 01:24    2
choroba, jak tak czytam wpisy pod tym tematem to zaczynam się zastanawiać kto nami rządzi w tym powiecie ?? bo tu kilka osób w kilka dni potrafi naświetlic cała sprawę !! Robgrob zgadzam się z toba i Servo że wswzystko jest robione od d**y strony i to delikatnie mówiąc na granicy prawa !! bo gdyby budowa drogi była zrobiona 20 lat temu to nikt by nie zwrócił uwagi !Ale dzis powoli świadomosc rośnie !! i dla mnie wpis mieszkanca II pokazuje że ustawa jest dośc dobrze napsana, tylko tak jak zwracałem uwage wczesniej ,to urzędnicze państwo nie potrafi sobie radzić z takimi sytułacjami!!Czy to Polska własnie !!!??
leśny dziadek   2012-02-11, 10:02    
W Polsce króluje gospodarka rabunkowa. Człowiek się nie liczy. Możemy skakać jak małpy z gałęzi na gałąz, wrzeszczeć i nikt się tym nie będzie przejmował.Od góry jest zgoda na działania bezprawne.
pogodna   2012-02-11, 10:18    
Widzę, że niektórzy obudzili się z letargu zimowego. /kondzik/-Czy to Polska własnie !!!??, albo **Ale dzis powoli świadomosc rośnie !!-mówisz chyba za siebie bo większość narodu świadomość w tym temacie ma już dawno i dobrze ugruntowaną.
Nobody   2012-02-11, 10:32    
Leśny dziadku pieprzycie głupoty albo daliście się omamić pewnemu radiu...
leśny dziadek   2012-02-11, 11:01    
Nobody, nie odbieram Ci prawa popierania styropianowych nieudaczników...
barbara polesie   2012-02-11, 13:24    2
Kiniu nie wypowiadaj się w sprawie o której nie nasz bladego pojęcia.Najłatwiej jest podliczać sąsiadów i rolników którzy z ziemi żyją.Demolka się zaczęła a ludzie którzy mieszkają na posesjach które są przewidziane do wyburzenia nie zobaczyli jeszcze u siebie żadnego rzeczoznawcy nie mówiąc o kasie.Faceci z piłami stoją za płotem i pewnego pięknego dnia wrócisz po godzinnej nieobecności w domu a zamiast ogrodu i drzew które posadziłaś własną ręką i o która dbałaś kilkanaście lat masz pobojowisko.Ciekawe jakbyś to podsumowała.A jeszcze tak a propos Twojego wpisu,to skoro już musisz pisać na nieznany sobie temat to zajrzyj czasem do słownika ortograficznego nie wyjdziesz na całkowitego ignoranta.
mieszkaniec II   2012-02-11, 14:28    0
Wyjaśniam szczególnie internaucie „robgrob”, że swoimi wpisami nie zamierzałem nic szczególnego osiągnąć a niejako wezwany do tablicy przez „kaktusa” wskazałem jak sądzę cywilizowany sposób rozwiązywania wszelkich sporów na drodze sądowej. Powtarzam po raz wtóry – strzępienie języka (czytaj: klekotanie klawiaturą) na tym czy innym portalu niczego nie zmienia, a tylko pozwala anonimowo ulżyć swoim frustracjom i przypomina kopanie się z koniem - co pod rozwagę polecam. Każdy poszkodowany właściciel na skutek opieszałości bądź zaniechania urzędniczego (do którego w przedmiocie sprawy bez wątpienia doszło) może i powinien na drodze cywilnego przewodu sądowego dochodzić zadośćuczynienia w związku z doznaną szkodą czy uszczerbkiem. Niezależnie od powyższego każdy właściciel który w końcu otrzyma odszkodowanie i uzna, że jest ono nie zadowalające również może na drodze cywilnoprawnej dochodzić swoich praw. Ułatwieniem jest fakt wprowadzenia przez ministra Kwiatkowskiego, możliwości pozwów zbiorowych, co znacząco zmniejsza koszty postępowań procesowych w stosunku do obowiązującej jeszcze niedawno konieczności składania pozwów indywidualnych.
servo   2012-02-11, 16:11    1
mieszkaniec II jeśli sądzisz że zakładanie procesu cywilnego w sądzie jest cywilizowanym rozwiązaniem to ja się teraz nie dziwię ze takie podejście również mają urzędnicy .Proszę wytłumacz mi dlaczego ja jako wywłaszczony mam poświęcać swój czas i pieniądze aby udowadniać że nie jestem wielbłądem . Ja naprawdę nie miałem zamiaru sprzedawać tej działki zostałem pozbawiony nijako siła własności dowiadując się niemalże o tym z mediów bo w zasadzie do dziś dnia oficjalne mnie o tym nikt nie powiadomił .I jeszcze czytam wypowiedzi że powinienem być z tego dumny i w zamian dostać czapkę śliwek . Czy tak powinno się traktować ludzi bo być może to ja się mylę ?
mieszkaniec II   2012-02-11, 17:44    -2
Szanowny **servo** na tym polega właśnie wolność człowieka, że może sam dokonywać wyboru. Ty jak mi sie wydaje wybrałeś drogę wataszki - zadymiacza co to wokół swojej sprawy szum robi a skutkiem tego działania mizerota lub w ogóle nic. Pozwól za to innym sięgnąć po dostępne instrumenty prawne i rozwiązania procesowe, oni mają do tego prawo i wolny wybór
servo   2012-02-11, 18:13    1
mieszkaniec II kolego ty przeczysz sam sobie bo na czym polega twoja wolność człowieka i wolność dokonywania wyboru na przykładzie osób wywłaszczonych ?
mieszkaniec II   2012-02-11, 18:26    1
Nie dokonam chyba noblowskiego odkrycia stwierdzając że, specustawa drogowa owszem ogranicza prawo wolności ale tylko co do zarządzania wywłaszonym gruntem - co do tego zgoda, ale bez bez specustawy w Polsce nie zbudowanoby prawdopodobnie nawet jednego kilometra dróg, dlatego podjęto taką inicjatywę ustawodawczą, bo dobrych dróg potrzebujemy jak tlenu wszyscy bez wyjątku, nawet ci wywłaszczeni właściciele - pomijam aspekty gospodarki.
zdzicho   2012-02-12, 08:08    
Do mieszkaniec II. Zgamamy sie wszyscy że spec ustawa jest potrzebna, Nie może jedna osoba blokować nadrzędnego interesu ogółu/ coś jak za minionego okresu/ ale tak jak pisałem w poprzednich komentarzach /zajrzyj/, kolejność działania sie Panom posłom pomyliła. Gdybym kupił /a w zasadzie zabrał / od Ciebie samochód, zabrał dokumenty, kluczyki, pojazd, jeżdził nim tłukł, rozbijał, a Tobie bym mówił że zapłace Ci za niego godnie tylko kiedy będe chciał i ile będe chciał. Zgodzisz sie na to? A niestety tak postępują z właścicielami lasów, gruntów ,działek itd.A pozatym przeżyliśmy chyba ostatnią tak mrożną noc. Niedługo wiosna i na ryby. Pozdrawiam.

DODAJ KOMENTARZ
REDAKCJA PORTALU www.tugazeta.pl NIE ODPOWIADA ZA TREŚĆ KOMENTARZY ZAMIESZCZANYCH PRZEZ INTERNAUTÓW.
Dodawanie komentarzy możliwe jedynie po zalogowaniu
Wersja elektroniczna gazety

Nr 113
Ostatnio dodane filmy

Reklamy













ubezpieczenia Wieruszów











malowanie proszkowe





strony internetowe Syców









OGŁOSZENIA | REKLAMA | KONTAKT
Copyright 2010-2012 Łącznik - Projekt i wdrożenie sklepy internetowe Kępno webmaster()tugazeta.pl / Online: 13